29 cze 2016

Sporadic-E (29.06.2016) 50 MHz

Dzisiaj niepokojąca cisza na 6 metrach została przerwana. Na zmianę można było robić łączności w SSB i cyfrowe JT65. Od samego rana korespondowałem z Pedro EA6BB (Majorka), był bardzo mocno chętny na łączność ze mną. Znamy się od jakiegoś czasu z Instagrama. Pedro ma dziwny system pracy, ale po południu mnie zaskoczył i umówiliśmy się na SKED. Początkowo nie szło. QSB i ogólnie słabo w kierunku EA/CT.. ale w pewnym momencie warunki się podniosły, EA6BB skierował swoje 6 elementów LFA w moją stronę i udało się nawiązać łączność z raportami -24 dB / -17 dB. Później już jakoś tak samo poszło. Słychać było całą Europę, jak i mnie słyszano w wielu zakątkach. Za wyczyn uważam odebranie stacji  z Korei Południowej 6M4VHI. Moja antena przez wielu Kolegów nie kwalifikuje się do nazywania anteną ale cóż. To się lubi co się ma :)

Z innych ciekawostek to łączność z IS0BSR z Sardyni, tym razem z małej wysepki Sant'Antioco (znak łamany przez /IM0). Marco prawie za każdym razem nadaje z innego kwadratu i wszystkie łączności potwierdza na LOTW!

No i mega HIT ODX - Manuel EA7AH.. odległość od Starogardu 2690 km.. ehh ten mój magiczny vertical :)

Łącznie 14 QSO (7 na SSB i 7 na JT65).
 
Wizualizacja dzisiejszych łączności:

Aktywność z PSKREPORTER
 SPOT EA6BB na cluster
 z tej radości trochę namieszaliśmy w procedurze
 tak to jest ta antena :)

 prosty setup - Yaesu FT-817ND + PA.. na koniec nie obyło się bez wentylatorów

HRDLOG.net