2 cze 2016

Interfejs do emisji cyfrowych - Kenwood TR-751E

Zbliża się czas na łączności za pomocą MS (Meteor Scatter). Romek SQ2PPM wykonał dla mnie interfejs, który umożliwia wykorzystanie starego dobrego Kenwood'a TR-751E. Przeprowadziłem szybką próbę z Michałem SP2IQW, która miała na celu sprawdzenie jakości sygnału wychodzącego z mojego TRX-a. Interfejs działa znakomicie. PTT załączane jest przez port RS232 sygnałem RTS podawanym na pin PTT gniazda mikrofonowego. Audio z radia pobrane jest z wyjścia zewnętrznego głośnika, dzięki czemu poziom sygnału można regulować potencjometrem VOL radia. Kenwood TR-751 nie ma złącza do transmisji sygnału do "cyfrówek" dlatego korzysta się z 8-pinowego złącza mikrofonu. TR-751 w SSB domyślnie jest ustawiony na "slow AGC" i trzeba zrobić drobną modyfikację żeby uzyskać "fast AGC". Wolne AGC może spowodować utratę niektórych odbić.

Modyfikacja: tr-751-fast-agc-mod-wsjt




HRDLOG.net