4 mar 2016

Pierwsza łączność w paśmie 4m !!!!!!!

Pierwsza łączność zrobiona :) Udało się umówić na SKED w SSB z Włodkiem SP2HHX. Wiedziałem, że Włodek jest aktywny na UKFie, ale o jego gotowości do pracy na 4m dowiedziałem się dzisiaj od Grzesia SP3RNZ. Szybko po pracy podłączyłem deltę na środku salonu i doszło do łączności na 70.200 MHz z raportami 57/58. Moje specyficzne warunki antenowe (antena postawiona w mieszkaniu) powodowały szumy na S7-S8, ale nie przeszkadzały one w odbiorze. Sygnał SP2HHX doskonale się przebił przez mój poziom szumów. Odległość niewielka, bo około 42 km między środkami naszych kwadratów, ale pierwszy lokator na tym paśmie jest! Raport Włodka o mojej dobrej, czystej modulacji wróży dobrze i potwierdza bardzo dobrą jakość wykonania transvertera. Czekam na lepszą pogodę i ruszam ze sprzętem w teren. Z dala od zakłóceń, przetwornic, plazm tv itp. 73.

HRDLOG.net